sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Nautin siitä tunteesta

Kun voittaa itsensä ja jännityksensä ja pystyy siitä huolimatta suoriutumaan kunnialla koetilanteesta.
Ja siitä yhteistyöstä koirasi kanssa, te olette yhdessä siinä tilanteessa ja viette toinen toisianne eteenpäin yhdessä läpi suorituksen.



Tänään oli se päivä, kun mun pieni Raw avasi koeuransa Tokon osalta.  Perjantain treenit eivät menneet ihan putkeen hallilla. Kello alkoi lähestyä seitsemää ja odoteltiin rauhassa poikien kanssa oman vuoron alkamista hallin erillisessä tilassa, jossa nyt yleensä kaikki odottavat.. Yllättäen hallista paikalle ilmestyi koira vapaana ja mun koirat oli remmissä.. Hetken se jäykisteli siinä, kunnes tuli Ricon päälle. Joo ja Ricohan ei tuollaista sulata, ei niin yhtään. Se on selvä, että se antaa tulla takaisin samalla mitalla. No hyvähän se toki oli, ettei itseään suostunut purettamaan vaan antoi tulla takaisin. Ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen hallista tultiin koiran perään ja saatiin koirat irti toisistaan. Ja sitten multa uskallettiin vielä tivata, että olinko muka tulossa treenaamaan ja ettei täällä hallin sisällä saisi odottaa. Joo, olin tulossa treenaamaan ja kyllä täällä hallin sisällä saa tietääkseni odottaa, kun ei puske itse treenikentälle toisten vuorolla.. Jos tuollaisia koiria siellä hallissa treenaa niin siinä on ihan väliovi, jonka voi sulkeakin! No onneksi Rico näytti kaikin puolin ehjältä, myös pääkopan sisältä. Raw taas oli kovin hämillään tapahtuneesta. Voi elämä, mikä treenien aloitus. Tämän loistoaloituksen johdosta omat ajatukset ei tahtoneet pysyä kasassa sitten mitenkään ja treenikin meni sen mukaisesti. Raw ongelmoi taas hypyn suorittamisen kanssa ja teki kovin holtittomasti töitä muutenkin.. Olihan siellä hyvääkin, mutta tuon tapauksen jälkeen ei mikään saanut enää loppuiltana hymyilemään..

No mutta siihen Raakaisen kokeeseen. Tulospapereihin kirjattiin ALO1 182,5p. KP ja 3.sija. Minä yritin ottaa jännitystä haltuun. Hetkittäin sainkin siitä hyvän otteen, mutta kun astuin kehään, jokin jäätävä paniikki valtasi minut. En osannut pitää remmiä oikein. Tai en tule osaamaan sitä ikinä koskaan, en osaa kävellä niin, että tunnen kompastuvani remmiin tai että tunnen, että koira kompuroi remmiin. En osaa, enkä tiedä haluankokaan osata. Sillä ei ole minulle mitään merkitystä, en halua käydä kokeissa sen vuoksi, että osaisin pitää remmiä oikein. Tämä purkaus sen vuoksi, että sain kommentin, miten kamalaa katsottavaa se remmin käyttö oli... Enkä aio edes opetella :D No en osannut kyllä kävellä suoraankaan jännitykseltäni, mutta enpä ole ennenkään osannut :D Enkä tiennyt missä ja miten pidän käsiäni.  Mutta onneksi minulla oli niin mainio kisakaveri kehässä mukana. Pikku Raakalainen <3

Tuomarina kokeessa siis Harri Laisi ja tässä vielä tuomarin mielipide päivän suorituksesta:
Luoksepäästävyys - 10
Paikka makuu -10  Otti heti lonkka-asennon, pysyi siinä koko makuun. Katsoi välillä naapurista pois päin ja haisteli kerran, mutta kuin olisi muistanut, että "ups, tää taisi olla kiellettyä" nostaen pään ja katsoen minua kysyvästi.
Seuraaminen kytkettynä - 7 (pistemenetykset mun surkeasta remmin käytöstä)
Seuraaminen vapaana - 8,5 Katsoin videot ja olen ihan mielettömän tyytyväinen Raw:n seuraamisasentoon ja paikkakin oli aika kiva. Tosin mun kädet ei tiedä missä niiden kuuluisi olla!? Pisteet ehkä käsistä? En saanut kommenttia tästä. Mutta mun mielestä Raw:n seuraaminen on menossa juuri siihen suuntaan mihin minä sen haluan menevän  :)
Maahanmeno seuraamisesta - 10
Luoksetulo - 9  Loikkasi loppuasentoon ;D
Seisominen - 10 perusasennon ihan viimeiset sentit teki viiveellä.
Estehyppy - 9,5  Annoin aika vahvan vartaloapu niiauksen hyppyyn lähdössä.
Kokonaisvaikutus - 8,5 - Tämä on ehkä koomisinta :D Minusta Raw oli ihan super ja ansaitsi kokeesta 10+, mutta se hyppi ja riekkui ja minä vielä tsemppasin sitä riekkumaan :D Rico on saanut näistä yleensä 10 ja se on niin vaisu ja flegu siirtymisissä, että ihan itseä alkaa ahdistaa :D
Raw oli juuri sellainen, kun haluan. Minun pieni Raw <3 No EVL:ssä ei kokonaisvaikutuspisteitä jaeta ja sinnehän me tehdään matkaa :) Olen niin kovin onnellinen Raw:n tekemisen ilosta ja siitä, ettei se antanut minun jännittämisen haitata tekemistä ja siitä miten se jossain määrin pystyi vapautumaan liikkeiden välillä jo nyt tässä vaiheessa.

2 kommenttia:

  1. Se oli hieno aloitus. Oikein paljon onnea!! Mä jään odottamaan videota kun oman kameran muisti täyttyi niin en saanut seuraamisia kuvattua :(

    VastaaPoista
  2. Kiitos :) Mietin, että laitanko videoo ollenkaan, mutta kai se sitten täytyy julkistaa :)

    VastaaPoista