sunnuntai 18. syyskuuta 2011

Lisää uskoa tulevaan, itseensä ja koiraansa!!

Metallinouto
Eilen päästiin lopulta odotettuun Christan koulutukseen. Kerrankin oli sellainen päivä, että pystyin olemaan paikalla koko koulutuksen ajan :) Muiden tekemisestä ja sen seuraamisesta sai niin paljon ideoita omaankin treeniin ja osittain jopa vahvistusta omille näkemyksilleen ja ajautuksilleen. Ricon kanssa otettiin käsittelyyn meidän "ongelmat" ja inhokkiasiat luonnollisesti, mutta lopputuloksena treenistä oli todella hyvä ja iloinen mieli, vaikka yleensä niiden inhokkien käsittely aiheuttaa jotain ihan päinvastaista. Christa myös tietämättään laittoi meitä tekemään meille vaikeita juttuja.. Positiivista oli huomata, ettei niissä ollutkaan oikeastaan mitään ongelmaa.. ;)



Nyt hymyilyttää, niin että koko valkea
alahammasrivistö loistaa!
 Käytiin läpi Ricon totista ja tosikkomaista "koekäytöstä" eli käyttäytymistä liikkeiden välillä ja siirtymisiä ilman palkkaa liikkeistä. Alussa Rixun odotukset olivat suuremmat ja odotti palkkaa kovasti, mutta pian näytti todellisen olemuksensa ja käytöksensä liikkeiden välillä ja suhtautumisen mun suullisiin kehuihin. Tämä asia on vaivannut mua paljon ja olen ajatellut tekeväni jotain väärin tai olettanut koiran olevan jopa jollain tavalla "soveltumaton" tähän lajiin.. Mutta Christan kanssa tehdyt harjoitukset ja havainnot koiran käytöksestä olivat ehkä enemmän helpottavaa kuultavaa - Sitä mitä olen toivonut, mutta samalla pelännyt ettei niin ole..

Eli Rico vaan on niin oma persoonallisuutensa. Mun pitää vaan muistaa se, minkä olen tiennytkin, että tämä koiruus tekee töitä mielellään pienen etäisyyden päässä minusta ja mun täytyy antaa sille oma tilansa. Se ei kaipaa töissä mun "lääppimistä". Se haluaa tehdä työt, mutta ei riekkua siinä välissä. Mun pitää antaa sen olla sellainen, kun se on ja hyväksyä se. Ongelma on siis ollut siinä, että olen halunnut koiran käyttäytyvän tietyllä tavalla ja kun se ei ole sitä tehnyt, niin olen kokenut sen joksikin ongelmaksi.. Onhan Hanna mulle sanonut tätä samaa - mutta nyt kun useampi ihminen on samaa mieltä, niin kai se on pakko uskoa lopulta! Ja toisaalta juuri se erilaisuus, omalaatuisuus ja persoonallisuus tekee tästä koirasta niin ainutlaatuisen <3 Pohdinta asiasta antoi niin paljon uskoa tulevaan ja samalla jotenkin lisäannoksen luottamusta tähän koiraan.


Tiedoksi niille, jotka eivät vielä tienneet..
Toko voi olla todella hauskaa!!

Treenin jälkeen Rico kävi itsenäisesti juomassa autolla ja hoiti itsensä takaisin autoon ilman, että mun tarvi poistua kentältä parkkipaikalle.. Niin oma persoonansa :D

Suuri kiitos Hannalle päivän aikana napatuista valokuvista :)

Herra R - oma persoonallinen itsensä


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti