sunnuntai 13. marraskuuta 2011

Yksi suuri tavoite saavutettu! Ricosta FI TVA

Olen yrittänyt epätoivoisesti saada Ricolle tokokoepaikkaa vielä tälle vuodelle ja onnistuin lopulta saamaan paikan joulukuulle. Mutta tämä tarina alkoi eilen illalla.. Sain yllättäen mailin, että seuraavalle päivälle olisi vapautunut paikka Lempäälän kokeeseen. Enhän mä voisi tota kelpietä sinne viedä, eihän me oltu valmistauduttu olleenkaa! Olin asennoitunut, että tänä viikonloppuna EI kisata! Mutta lopulta päätin olla rohkea ja lähteä kokeilemaan - josko me onnistuttais valmistautumisen puuttumisesta huolimatta. Olihan liikkeitä kuitenkin jollain tasolla ylläpidetty. Niinpä aamulla pakkasin keepien ja kamat volvoon ja  suunta kohti Lempäälää. Ja ei ollut turha reissu!

Saanen esitellä tuore FI TVA! Minun ihka ensimmäinen virallinen valioni <3
Kyllä, Rico teki sen mitä en olisi ikinä koskaan uskonut - Se meni ja valioitui ensimmäisenä tokossa ja se teki sen ykkösputken kautta - kisakirjasta löytyy vain toistaiseksi  pelkkiä 1-tuloksia. Kovin kaunista, mutta kuten tiedätte nälkä kasvaa aina syödessä.. ja tässäkin kokeessa oli paljon virheitä ja epäonnistumisia mukana. Ensimmäinen tunnetila oli pettymys, enkä edes uskonut pisteiden riittävän 1-tulokseen, mutta riitti kuitenkin. Ehkä tämän kokeen oli tarkoituskin jättää vielä parantamisen varaa, että minulle jää nälkä - tämän suuren tavoitteen saavuttamisen jälkeen -jatkaa treenaamista, jotta voidaan yltää vielä parempiin suorituksiin.


Kootut selitykset päivän kokeesta
13.11.2011 Lempäälä/ Tuire Marjamäki 263,5p. 1-tulos TK4
Istuminen - 10
Paikkamakuu - 10 - Paikalla olot Ricon perussettiä - varmaa ja vakuuttavaa.
Seuraaminen - 6,5  - Tähän olen niin järjettömän pettynyt. Koira aloitti tosi hyvin ja lopussa hitaassa käynnissä pakka hajosi täysin :( P**le! Alku oli hyvä ja koko homma meni pilalle hitaasta käynnistä :( Mut kyllä se osaa - jotenkin toi hidas aiheuttaa nyt vaan ongelmia ja R jopa piippasi vähän - ihan kuin se olis vaatinut multa palautetta ja kysynyt et mitä kuuluu tehdä?
Luoksetulo - 7 - Myös pettynyt, valui seisomisen pahasti. Ja parin viime kokeen 10 suoritusten jälkeen tosi tylsää, kun ei enää toiminutkaan yhtä hienosti :(
Metallinouto - 10 - Tää oli nätti. Hyvä Rixulainen!
Ruutu - 9,5 - Ok, mut meinas taas mennä vähän yli ruudusta, häntä ulkona :o ja seuraamaan tulossa lensi musta ohi :/ Mut sitä ei olla tehtykään, enpä muista koska?

Z -  7 - Ekan jälkeen, alkoi liikkua "tule" tai  "Tässä" käskyn tavalla matkalaukkuna, eli juuri kuin ollaan jääviä treenattu! Typerä minä! Istuminen jäi tekemättä -Näiden treeni on ollut viime aikoina myös nähtävästi liian vähäistä.
Ohjattu -10 - Hyvä. Pientä hiottavaa siinäkin (mun makuun) Mut joo kokonaisuutena ihan nätti paketti :)
Tunnari - 7  - Jotain säätöä kapuloilla, mut ihan ok. Oli sentään hiljaa ;)
Kaukot - 6,5 -  Paljon parempi, kuin viime kokeessa - Hyvä Rico!! Pisteitä olisin tästä koiralle suonut kyllä enemmän. Se suoriutui mun mielestä edelliseen kokeeseen verraten hyvin. Liikkui vain tosi vähän -Olin ihan yllättynyt miten vähän ja yksi vaihto meni mönkään (tuplakäsky) ja yksi istuminen oli paimenmainen ja jäi vajaaksi. Rico teki kyllä hienosti silti <3 Edistystä on tapahtunut.

Sellainen sunnuntai täällä tänään :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti