perjantai 20. huhtikuuta 2012

Sekaisin

Kaikki lajit ja treenittävät asiat on mun päässä niin sekaisin. Joo teen suunnitelman ja toisen ja kolmannen ja neljännen... Ja missä ne ensimmäiset olikaan? Ja miten tämä pyörremyrsky yhdistetään? Oho, jollekin asialle ei vaan jäänyt ehkä aikaa ollenkaa. Pitäisköhän tälle tehdä vielä jotain? Ensi keväänä viimeistään, niinhän mä aina ajattelen ja kesän lähestyessä sama kaaos on käsillä - uudelleen ja uudelleen.. Miten turhauttavaa.

Tämä tällainen sekamelska ei vaan taida olla kovin reilua koiralle :( Huomaan sen tekemisisessä ahdistusta mun stressitilasta ja mikään ei etene suuntaan eikä toiseen :/ Väsymys on myös toinen merkki minkä nään koirassa. Toki mä olen kouluttanut nyt paljon ja koirat on olleet mukana, kun samalla kertaa on kätevää treenaa itsekin - Eli poissa kotoa ollaan oltu monen monta tuntia ja toistuvasti monena iltana, ehkä tarvittavan levon määrä on jäänyt liian pieneksi. Rico on ollut jopa niin kiukkuinen omasta rauhastaan, että Raw on saanut tuntea nahoissaan useampaankin otteeseen, että herra ruskean unta EI todellakaan häiritä.  Tai sitten nyt on vain tullut se aika, kun pikkumiehen lapsuus loppui Ricon silmissä ja sille on kerrottava kaapin paikka. Raakaa, mutta reilua meininkiä. Ääniefektit  ovat hurjaakin hurjemmat, mutta Rico on pitänyt kiinni asiallisesta kaapin paikan näyttämistavastaan - Ketään ei oikeasti satuteta.

Treeneihin Ricon kanssa näiden heikompien hetkien keskelle on sentään mahtunut edes jotain hyvääkin. Olen saanut koiran reagoimaan tosi kivasti mun liikesuunnan muutoksiin ja todennäköisesti se reagoikin niihin kaikenkaikkiaan hyvin, mutta kun mä en ole aina ajoissa - niin vaikeahan ehtiä siihen on reagoida :D
-Mutta, ehkä palaan epämääräisen suunnitelma sekamelskan keskelle ja mietin taas mitä jätän listalta pois tai mikä jää kuin huomaamatta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti