maanantai 4. huhtikuuta 2011

Kurakelit!

Yök, mitä kuraa joka paikka täynnä - tosi ällöttävää! Mä yritän kiertää kaikki rapakot ja lammikot, tassut kastuu siinä likavedessä. Tosi inhottavaa ja sit joutuu vielä pesulle!! Ja miten niin musta ei voi tulla vepe koiraa?? Tottakai tulee, jos mulle annetaan mahdollisuus siihen - Viime vuonnakin heitin talviturkin varmaan näihin aikoihin!! Uiminen on niin parasta!! Mutta vain tassujen kastumien kuravedessä todella ällöttävää. Kun ikää tulee, niin oppii vähän välttelemään näitä epämukavuuksia elämässään..
Niinkun sunnuntaina mamma vei mut sinne agihallille missä pentuna sain käydä, vähän supersiistiä - en meinannut pysyä liitoksissani, kun tajusin missä ollaan!! Jipii ja muita koiria oli myös ja rata valmiina, jei jei jei!! Olin niin riemuissani, että minusta pääsi ääniä... Ei olisi kai saanut.. Mutta kun niitä vain tuli.. No onneksi mammakin tajusi muutamia säännöllisesti tekemiään virheitä, jokohan se lakkais syyttämästä mua niistä? Oli kyllä niin nastaa, ai että! No jäähdyttely kävelyllä huomasin, että tuulee aika ikävästi ja kävelin mamman takana, siel on tosi hyvin suojassa, kun löytää oikean kohdan jalkojen takaa ja mamma ihasteli miten kauniisti ja maltillisesti kävelen.. Heh, hölmö ei meinannu tajuu, et tuulen suojassahan mä vaan ;D Enhän mä nyt muuten.. No joo joo, osaan mä käyttätyäkin - ainaki välillä ;D

Illalla mun piti miehekkäästi suojella Brendaa, kun katto alkoi huutaa ja metelöidä. Ensin se metelöi ja huusi ja sitten se irtosi melkein kokonaan, valui vaan alas hurjalla rytinällä. Itsekin vähän säikähdin ensin, mutta eihän sitä voinut Brendalle näyttää, mun pitää olla sille turvallinen isoveli!! Onneksi meillä on sellainen ruskea varakatto aina kesäisin, ettei kuravesi sada sisään -SE olisikin sietämätöntä! Mutta nyt on kai tulossa kesä, koska se talvikatto tippui?? Kummallista, seuraavan kerran kun menin ulos, niin sinne se katto oli hukkunut lumen alle ja lumi oli kasvanut valtavaksi vuoreksi meidän polulla..  Kummallista toi lumikin, se menee aina kesäksi metsään ja häviää niin kauas, että minä en ole niin kaukana koskaan käynyt..?

Rico, "kurakelien kuningas"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti