sunnuntai 21. elokuuta 2011

Kun sitä vähiten osaat odottaa... Piirinmestaruus joukkuekultaa!!

Pitkästä aikaa mut vietiin Agilitykentälle kisaamaan, vähän siistiä!! Aamusta heti lähdettiin ajamaan kohti Järvenpäätä ja siellähän oli mestoilla vaikka ketä tuttujakin,  treenikavereita ja agilitykisatuttuja ja mun siskolikka Aune oli myös mestoilla, olipa mukava sitäkin nähdä taas pitkästä aikaa!!
Ekalle radalle lähdettiin hyvällä fiiliksellä, vaikka moni kisakaveri oli kuulemman hyllyttänyt ihan radan alkupäässä. Tunsin kuitenkin, että kartturilla oli kova luotto mun taitoihin. Liikkeelle ja heti pyöritystä, tein parhaani ja yritin olla kuulolla koko ajan, sit tuli käskyy: "kiipee, kiipee" ööö, siis missä, näin vaan putken edessä ja lähdin kartturin liikkeen mukana sinne - ai, hitto sehän huijas mua!!  Äkkikäännös putken suulta takas, enpä mennyt lankaan!! Taas "kiipee" missä hemmetissä tässä härdellissä on joku kontakti? Ai tossa välissä, enhän mä meinannu huomaa edes, kun se sulautu täysin putken väreihin! Selvä, kyllähän mä nää erottelut osaan! Kieltohan siitä härdellistä ehti tulla, mut ei mitään - jatkettiin vaan rataa hyvällä fiiliksellä eteenpäin. Jossain välissä kolautin jonkun riman alas, kun kartturi kertoi hiukka myöhään minne matka jatkuu ja yritin kääntää linjaa hypätessä. Mutta selvästi mun menoon oltiin ihan tyytyväisiä 10 huolimatta, good for me! Tuloksia oli tullutkin vain 8 tältä radalta, eli selvittiin kuitenkin maaliin saakka ja saatiin tulos!!
Toiselle radalla lähtiessä kartturista oli aistittavissa pientä epävarmuutta, mutta taistelutahtoa sen epävarmuuden läpi sitäkin enemmän. ja minäkin olin täynnä taistelutahtoa, me mennään tää läpi vaikka päällään seisten ja niinhän me tehtiin! Heh ;D Kartturin sanoin; "Sujuvuudesta ei ollut tietoakaan, mutta taistelutahtoa oli sitäkin enemmän!" Radalle lähdettiin ekan hypyn kautta takaakiertoon ja sit toiseen suuntaan takaakiertoon ja takakierto, kunnes tavoitin kartturini -epäilemättä niin ei olis pitänyt käydä - se jäi hitto vie taas seisoo sinne alkuun liian pitkäksi aikaa..!! Siinä pari piruettia ja lopulta selviydyttiin oikealle hypylle ja oikeasta suunnasta ja sit vaan luukutusta muutaman esteen verran ja hemmetin hyvä kartturointi kepeille kovasta vauhdista avokulmaan, mun oli tosi helppo hoitaa se sisäänmeno! Sit taas väännettiin ja luukutettiin ja mua vietiin pois linjalta ja sit taas pyörittiin, ensin vähän vasemmalle ja sit vähän oikealle ja vielä vähän  lisää - ennen kuin löytyi oikea este ja siitä taas sujuvasti maaliin, mut ei saatu kieltoa? Ja päästiin just ja just ihanneaikaan,  kaikista pyörimisistä huolimatta? No jotain kirjattavaa kisakirjaan kuitenkin =) Piirinmestaruusskabassa sijoituttiin 6:lle sijalle. Viimeinen joka sai tuloksen, mutta no koiria oli kuitenkin se about 60,että ihan ok taisteltu ;D

Joukkueradalle lähdettiin tosi rennolla fiiliksellä ja rata oli selkeästi etenevämpi, kuin aiemmat pyöritykset, se meni kuin omalla painollaan sujuvasti ja helpon oloisesti -tehtiin kartturin kans aika hyvin yhteistyötä ja mä olin kuulolla, vähän varovaisesti kontakteja suoritin, kun arvelin, et mua huijataan kuitenkin niissä ja houkutellaan lähtemään vaik en sais!! Päätin, että en mene lankaan!! No nollahan sieltä tuli ja siitä alkoi jännittäminen joukkuekavereiden puolesta. Cheena ja Sumu hoitivat radat myös kunnialla ja mitä, me voitettiin piirinmestaruus kultaa!! Ihan mieletöntä, mä hypin kaikkien ihmisten kanssa yhdessä kaksin jaloin siitä riemusta :D Vähän siistii, meidän joukkue!! Sen kunniaksi piti myös vetää tuuletuksena pienet kyttyrähepulit ;D

Tänään ollaankin sit vuorostaan oltu Niinun koulutuksessa asentamassa kartturiin tarkempia säätöjä, mulla on vahva usko siihen, että se kehittynee vielä, ainakin ihan vähän.. Varmasti. Erittäin hyvä agility viikonloppu takana ja ensi viikoksi vaihdetaan kuulemma lajia taas täysin - Vesipelastus kehiin!!

- Agilitykoira Ric -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti